LinkedIn. Serwis społecznościowy, którego specjalnością są kontakty biznesowe. Wystarczy uzupełnić profil o informacje, które standardowo zamieszczamy w CV i nawiązywać potrzebne kontakty. I pokazać się pracodawcom oraz headhunterom. Co możemy zyskać dzięki LinkedIn i jak to zrobić?
LinkedIn pozwala budować naszą sieć kontaktów zawodowych. W porównaniu do popularnego Facebooka, zawierane znajomości nie ma charakteru prywatnego. Dzięki serwisowi można nawiązać pożyteczne kontakty biznesowe, zmienić zatrudnienie, znaleźć kontrahenta czy nawiązać ciekawą współpracę. Można też kreować swoją markę, tworząc atrakcyjny profil widoczny dla każdego i wysoko pozycjonowany w wyszukiwarce Google. Darmowa, profesjonalna i wysoce widoczna w internecie wizytówka? Dlaczego nie.
Dla kogo LinkedIn?
Na pewno dla osób, które pierwsze kroki w swojej karierze mają już za sobą. Nie muszą aktualnie poszukiwać pracy, chodzi bardziej o budowanie osobistej marki. Link do LinkedIn w CV robi wrażenie, a jeśli jesteś specjalistą, może się zdarzyć, że pracodawca znajdzie Cię sam.
Na LinkedIn swoje miejsce znajdą również przedstawicie wolnych zawodów, freelancerzy, dla których budowanie własnej marki osobistej w internecie jest kluczowe. Pokazując swój profesjonalizm, np. odpowiadając na pytania w grupach zawodowych, możesz znaleźć klientów lub nawiązać ciekawą współpracę.
Jakie błędy popełniamy najczęściej?
1. W aplikacji brakuje Twojego zdjęcia.
2. Twój profil jest nieaktualny.
3. Brak aktywności. Nie dodajesz rekomendacji, newsów, nie piszesz postów.
4. Nie piszesz nic w aktualnościach.
5. Twoje zaproszenia nie mają spersonalizowanej treści.
Nie czekaj aż Twoja sytuacja zawodowa będzie dramatyczna. Buduj sieć kontaktów, która przyda Ci się, gdy będziesz szukał nowego zatrudnienia. Każda istotna rzecz z punktu widzenia Twojej kariery powinna znaleźć się w Twoim profilu. Pamiętaj, że ilość kontaktów to Twoja widoczność. Celuj więc jak najwyżej, zapraszając wszystkie osoby, z którymi współpracujesz, zarówno online jak i offline. Dołącz do grupy w Twoim obszarze zawodowym i działaj w nim aktywnie, budując pozycję eksperta.
Piętnaście minut dziennie lub jedna godzina w tygodniu. Tyle czasu powinieneś poświęcić na swoje działania w LinkedIn.
Polskim odpowiednikiem LinkedIn jest GoldenLine.