Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w dalszej części naszej Polityki Prywatności.
Zamknij

Profil zawodowy nie tylko dla profesjonalistów

Profil zawodowy nie tylko dla profesjonalistów

Profil zawodowy nie tylko dla profesjonalistów

Autor publikacji Autor publikacji: Agata K
Data publikacji Data publikacji: 2015-09-12

Profil zawodowy w CV jest jak reklama z krótkim czasem emisji. Od tych kilku linijek tekstu może zależeć, czy odbiorca obejrzy twój spot do końca. Upewnij się, że przyszły pracodawca kupi produkt, którym jesteś Ty.

Profil zawodowy w CV jest jak reklama z krótkim czasem emisji. Od tych kilku linijek tekstu może zależeć, czy odbiorca obejrzy twój spot do końca. Upewnij się, że przyszły pracodawca kupi produkt, którym jesteś Ty.
Umieszczenie krótkiego podsumowania naszych kwalifikacji na górze CV to pierwsza i niepowtarzalna szansa na przyciągnięcie uwagi rekrutera. Jest dla niego ogromnym ułatwieniem: po przeczytaniu już wie, czy warto poświęcić czas na resztę dokumentu. Jest to szansa, żeby dobrze się zaprezentować. Dziś profil zawodowy jest nieodzowny w dobrze przygotowanym CV.


Po pierwsze: Styl.

Profil zawodowy nie powinien zawierać więcej niż 50 znaków, od 3 do 5 linijek tekstu. Aby zachować wrażenie obiektywizmu, powinien być napisany w trzeciej, a nie w pierwszej osobie liczby pojedynczej. Profil należy umiejscowić w widocznym miejscu w CV ( na górze, np. obok zdjęcia) i wyróżnić na tle reszty, np. inną czcionką czy kursywą. Ważna jest przejrzystość dokumentu.


Po drugie: Treść.

Profil powinien opisywać najważniejsze doświadczenia zawodowe, mocne strony, uzyskaną wiedzę, posiadane umiejętności oraz wyróżniające cechy charakteru kandydata. Każdą cechę należy uwiarygodnić faktem, poprzeć dowodami. Dobrze również dostosować swój profil pod konkretnego pracodawcę. W ułożeniu treści pomaga poniższy wzorzec:

Kim jestem?
Specjalista ds. Turystyki z 6 letnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem sprzedaży.
Co osiągnąłem?
Mój zespół przez 4 lata wygrywał firmowe statystyki w sprzedaży oraz w jakości obsługi klienta. Ukończyłam studia MBA.
Jaki jest mój cel?
Szukam pracy na stanowisku Kierownik Sprzedaży w międzynarodowym koncernie.


Po trzecie: Błędy.

Należy poznać najczęściej pojawiające się błędy i ich unikać. Kandydaci często piszą o swoich wymaganiach dotyczących pracodawcy oraz czego szukają w konkretnej firmie. Takie roszczeniowe podejście raczej nie wpłynie na pozytywną ocenę rekrutera. Niedopuszczalne są również cytaty (np. z Coelho), cechy, które wymienia niemal każdy kandydat ( kreatywność, zaangażowanie, umiejętności pracy pod presją czasu), nadużywanie słów wartościujących ( świetny, najlepszy itd.) oraz brak konkretów.

Inne artykuły:

Historie polskich startupow
Polskie Startupy - Historie
Ranking pracodawców
Ranking pracodawców w Polsce
Zagadki Google
Zagadki Google

Inne artykuły:

Romans w pracy
Romans w pracy
Zagadki Google
Zagadki Google
Powrót do pracy po wakacjach
Powrót do pracy po wakacjach