Właśnie szukacie pracy i chcecie zwiększyć swoje szanse w walce o nową posadę? A może zależy Wam na budowaniu pozycji eksperta i chcecie zrobić ku temu pierwszy krok? Założenie swojego profilu na zawodowym serwisie społecznościowym to nie tylko dobry początek, ale w dzisiejszych czasach niemal must have. Który profil wybrać? Czy założenie w obu portalach jest dobrze widziane? O tym opowiemy w artykule.
Serwis z roku na rok zyskuje coraz większą liczbę użytkowników i zdominowany jest przez specjalistów. Rekruterzy szukają na Linkedin głównie pracowników wyższego szczebla – specjalistów od IT, kadrę zarządzającą i przeprowadzają rekrutacje międzynarodowe. Ze względu na większą ilość profili i dyskusje specjalistów z całego świata jest też bardzo dobrym źródłem nowinek branżowych i światowych trendów.
Goldenline
Nasz rodzimy produkt, którego największą siłą są fora branżowe. Z Goldenline korzysta ok. 2 mln użytkowników. Mimo że wraz z rosnącą popularnością Linkedin portal odnotował spadek nowych rejestracji, nadal jest najpopularniejszym portalem tego typu w naszym kraju, zostawiając daleko w tyle konkurencję, np. Profeo.pl. Z Goldenline korzystają osoby nieco młodsze (przedział wiekowy 25-34 lata) ze średnim lub wyższym wykształceniem. Rekruterzy korzystają z niego podczas rekrutacji pracowników niższego szczebla, dlatego jest dobry również dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę.
Czy taki portal pozwoli mi znaleźć pracę?
Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć – wszystko zależy od konkretnego przypadku. Jest jednak niemal pewne, że po przeczytaniu Twojego CV pracodawca sprawdzi Twoje nazwisko w wyszukiwarce Google. Zarówno LinkedIn jak i Goldenline to portale wysoko pozycjonowane w rankingach wyszukiwarek, w związku z tym osoba rekrutująca natknie się na naszą profesjonalną wizytówkę. A to już z pewnością pomaga w zatrudnieniu.
Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu profilu?
Profil powinien być na bieżąco uzupełniany, okraszony profesjonalnym zdjęciem (najlepiej nie legitymacyjnym, oczywiście nie w żadnej sytuacji prywatnej) i zawierającym wszystkie niezbędne informacje. O profil warto też dbać – udzielając się w grupach dyskusyjnych, rekomendując i prosząc o rekomendacje, dzieląc się biznesowymi nowinkami. Tylko tak prowadzony profil będzie cennym sprzymierzeńcem w walce o dobry personal branding i wartościowe oferty pracy.