Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w dalszej części naszej Polityki Prywatności.
Zamknij

Praca i miłość. Czy to może się udać?

Praca i miłość

W pracy w duecie

Autor publikacji Autor publikacji: Agata K
Data publikacji Data publikacji: 2015-09-13

Praca i miłość?
Czy to może się udać?

 

Wspólna firma to wyzwanie dla każdego związku. Z jednej strony jest dużo korzyści. Macie dla siebie dużo czasu, realizujecie swoje pasje i ufacie sobie nawzajem co w biznesie jest zawsze w cenie. Mimo tego, współwłaściciele firmy to jedna z najbardziej stresująca sytuacja dla relacji.

 

Czemu rozmawiamy wciąż tylko o firmie?

Czy Ty mi coś sugerujesz?

Czy musiałeś mnie krytykować przy wszystkich, czemu nie mogłeś mi powiedzieć tego w domu?

Nic nie robisz! To nasza firma!

W domu jesteś inny niż w pracy!

 

Znasz takie sytuacje z autopsji? Jak temu przeciwdziałać? Co zrobić, aby nie stracić zarówno firmy, jak i małżeństwa? Poniżej przedstawiamy 6 wskazówek.

 

1. Dystans i szacunek.

Dystans do siebie to cenna cecha, która przydaje się zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Jeśli traktujecie się jak kumple i nie bierzecie od razu do siebie wszystkich krytycznych uwag, łatwiej będzie Wam ze sobą i żyć, i pracować. Postaraj się, aby zastrzeżenia partnera, motywowały Cię do poprawy, a nie odwrotnie. Niech to działa również w drugą stronę: jeśli masz coś do zarzucenia swojej drugiej połówce, rób to z wyczuciem.

 

2. Czas tylko we dwoje.

Nie poświęcajcie wspólnego czasu tylko obowiązkom. Spędzajcie ze sobą czas we dwoje, w którym macie absolutny zakaz poruszania tematów zawodowych. Oddzielenie pracy od domu w Waszym wypadku może być bardzo trudne. Z drugiej strony, zazwyczaj jesteście na bieżąco z zawodowymi sprawami partnera, co pary, które nie pracują razem, nadrabiają w domu. Jeśli Wasza druga połówka nie będzie Wam kojarzył się jedynie ze stresem dnia codziennego, jesteście na dobrej drodze.

 

3. Sprawiedliwy podział obowiązków.

Wzajemne obwinianie się za złą kondycje firmy to najczęściej pojawiający się problem. Ustalając sprawiedliwy podział obowiązków, oparty na Waszych zdolnościach, wypracowujecie wspólnie plan, który powinien się sprawdzić. Problemy starajcie się omawiać bez emocji, na spokojnie analizując co poszło nie tak. Wzajemne przykrości na pewno nie pomogą firmie lepiej funkcjonować.

 

5. Czas tylko dla siebie.

Każdy potrzebuje czasem chwilę odetchnąć. Staraj się każdego dnia znaleźć chwilę dla siebie. Może sam pójdziesz na spotkanie z klientami? Weźmiesz psa na dłuższy spacer? Pójdziesz na siłownię albo na piwo ze znajomymi ze studiów? Jeśli na co dzień pracujecie w jednym pomieszczeniu, zostań jeden dzień w domu. Dbajcie o tę równowagę każdego dnia.

 

6. Firma to nie dom.

Nie przynoście ze sobą pracy do domu! To, że macie własną firmę, nie oznacza, że macie pracować 24 godziny na dobę. Jeśli pracujecie w domu, wynajmijcie biuro lub spróbujcie coworkingu. Takie fizyczne oddzielenie pracy od domu jest bardzo ważne i może pomóc nie tylko Wam, ale również firmie. W domu wiele rzeczy może rozpraszać, praca w biurze może pomóc Wam skupić się na obowiązkach. Jeśli nie możecie sobie na to pozwolić ( np. ze względów finansowych lub przez posiadanie małego dziecka), postarajcie się wydzielić jeden pokój w domu, na biuro, w którym nic nie będzie przeszkadzało w obowiązkach.

Inne artykuły:

Zagadki Google
Zagadki Google
Work Life Balance
Work Life Balance
Jak zaplanować urlop ?
Jak dobrze zaplanować urlop?

Inne artykuły:

Stare zawody
Zawody przeszłości
Zarządzaj swoją karierą
Zarządzaj swoją karierą - cz.2
Ogarnij swój komputer! W 5 minut!
Ogarnij swój komputer! W 5 minut!