Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w dalszej części naszej Polityki Prywatności.
Zamknij

Początek i koniec dnia kluczowy dla naszej produktywności.

Przyjrzyj się swoim nawykom.

Przyjrzyj się swoim nawykom.

Autor publikacji Autor publikacji: Agata K
Data publikacji Data publikacji: 2016-12-30

Poranek i wieczór to bardzo ważne etapy naszego każdego dnia. To jak będzie wyglądał jego początek i koniec, ma wpływ na wiele innych czynników – czy dobrze wykorzystamy nasz czas, czy będziemy mieli pozytywne podejście ,czy będziemy potrafi wyciągać wnioski z niepowodzeń. Dobry początek i dobry koniec dnia, choć to dwie strony medalu, różnią się od siebie jak dzień i noc. Jakie nawyki warto wprowadzić do naszej codzienności, abyśmy zyskali na czasie?

 

Poranek

 

To właśnie teraz jesteśmy najbardziej wypoczęci, dysponujemy największą energią i dobre pomysły same wchodzą do głowy. Udany początek dnia często też ma moc sprawczą, wpływając na jego całość – dzieje się tak dlatego, że dużo rzeczy w naszym życiu zależy od naszego podejścia. Energetycznie i pozytywnie nastawieni lepiej radzimy sobie w razie niepowodzeń, wychodząc z nich obronną ręką. Co jest najważniejsze, żeby dobrze rozpocząć dzień?

 

1. Relaks

 

Kubek gorącej kawy, ulubiona gazeta czy książka, relaksująca muzyka – tak powinien zacząć się każdy Twój poranek. Jeśli jeszcze raz kusi Cię, żeby przestawić budzik po raz kolejny, natychmiast przestań! Dodatkowe pół godziny snu wcale nie sprawi, że będziesz bardziej wypoczęty, ale za to zdezorganizuje Twój dzień i poranny bieg zepsuje Ci humor.

 

2. Zero mediów społecznościowych

 

Po przebudzeniu od razu sięgasz po telefon i przeglądasz Facebooka? To zły nawyk, który odziera nas z tego, co jest tu i teraz, od świata rzeczywistego. Dzięki temu tracisz cenne minuty, które możesz przeznaczyć na coś o wiele cenniejszego – przygotowanie pysznego i zdrowego posiłku, spacer do pracy, czy choćby chwilę na przemyślenia i rozmowy z bliską Ci osobą.

 

3. Zacznij od najtrudniejszych rzeczy

 

Rano mamy najwięcej energii, dlatego warto rozpocząć dzień od najtrudniejszych zadań. Ma to również inną zaletę – dzięki temu od razu uporamy się z priorytetami, aby następnie na spokojnie przejść do rzeczy mniej ważnych. Pozwala to nie tylko na satysfakcję ze skreślania rzeczy z listy to do, ale również na spokojną pracę, bez groźby zawalenia terminów.

 

Wieczór

 

Czas odpoczynku, ale również przemyśleń – jak minął mi dzień? Co udało się dzisiaj zrealizować? Co mnie spotkało pozytywnego? Przed snem warto się wyciszyć i zrelaksować, ale i również przygotować do następnego dnia. Jak to zrobić dobrze?

 

1. Być gotowym na jutro

 

Lista zadań na drugi dzień, ustalona na spokojnie i wedle najważniejszych priorytetów, sporządzana wieczorem ma dużo większe szanse powodzenia. Dlaczego? Ponieważ zmęczeni po całym dniu lepiej oceniamy ciężar poszczególnych zadań i nie przeszkadza nam w tej ocenie poranny entuzjazm. Dobrze również poświęcić czas na spokojne przygotowanie garderoby i jedzenia na drugi dzień – nie powinno to zająć więcej niż pół godziny, a czas ten możemy dodatkowo poświęcić przemyśleniom.

 

2. Ogarnij przestrzeń

 

Zasypianie i budzenie się w pokoju, w którym wszystko leży nie na swoim miejscu, sprawia, że podświadomie jest nam z tym źle. Wieczorem jest świetny czas na chociaż 30 minut porządków – przestawienie torebki na swoje miejsce, zmycie naczyń, pobieżne ustawienie rzeczy. Nie jest to oczywiście sprzątanie w pełnym słowa znaczeniu, pozwala jedynie na wprowadzenie względnego ładu do naszej codzienności.

 

3. Odpoczynek

 

Po całym dniu wypełnionym obowiązkami, wieczorem koniecznie musimy się zrelaksować. Lampka wina z drugą połówką, wyjście na kolacje ze znajomymi, dobry film czy spacer z psem – tylko do nas zależy, jakie czynności wybierzemy. Pamiętajmy, że jest to tak samo ważne, jak przygotowanie do pracy. Zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym to jedna z podstaw szczęśliwego życia.

 

Inne artykuły:

Delegowanie zadań w firmie.
Delegowanie zadań w firmie. Jak to zrobić skutecznie?
Dojazdy przestaną być tragedią.
Korek? Super! Sprawdź, jak dobrze wykorzystać dojazdy do pracy.
Rekrutacyjne gafy
Wpadki rekrutacyjne

Inne artykuły:

Social media w HR
Social media – jaką rolę pełnią w rekrutacji w Polsce?
Co zrobić, gdy wymarzona rekrutacja już się zakończyła?
Wysyłanie CV po zakończeniu rekrutacji. Czy warto?
Sprawdź dlaczego musisz znać swoje mocne strony!
Sprawdź dlaczego musisz znać swoje mocne strony!