Pieniądze to nie wszystko.
Jaki jest pracodawca idealny?
Czy w pracy cenimy tylko dobre zarobki? Ciężko jednoznacznie stwierdzić. Jak pokazuje badanie serwisu Pracuj.pl od pracodawcy przede wszystkim wymagamy atrakcyjnych warunków finansowych, a dopiero w następnej kolejności stabilności, dobrej atmosfery w pracy i możliwości rozwoju zawodowego. Z drugiej jednak strony z raportu CBOS ("Zadowolenie z pracy i jej oceny" 2013 r.) aż 78 % Polaków jest zadowolonych ze swojego miejsca pracy. Jednocześnie tylko niespełna połowa twierdzi, że dobrze zarabia. Wynika z tego, że dla połowy z nas choć pieniądze są istotne, to nie najważniejsze. Co więc, poza finansami, decyduje, że jesteśmy zadowoleni z naszego pracodawcy? Co cenimy? O czym marzymy?
Fajna atmosfera w biurze, wspieranie rozwoju osobistego i bezpieczeństwo zatrudnienia to trzy najczęściej wymieniane przez nas warunki, które wpływają na naszą satysfakcję z pracy. Przez dobrą atmosferę najczęściej rozumiemy możliwość pracy zespołowej oraz częste wyjścia na firmowe spotkania integracyjne. Chcemy również, aby pracodawca dofinansował naszą naukę języków obcych, nasze szkolenia czy nawet studia podyplomowe. Niezbędnym minimum jest również poczucie, że z dnia na dzień nie zostaniemy z niczym przez plajt firmy lub redukcję etatów. Poza ścisłym podium pozapłacowych bonusów, jest również poczucie, że jesteśmy przez pracodawcę po prostu doceniani.
Na ocenę pracodawcy wpływają również pozapłacowe dodatki, takie jak prywatna opieka medyczna, karnety sportowe, finansowanie posiłków czy przyzakładowe przedszkola. Coraz więcej polskich firm oferuje swoim pracownikom takie warunki. Nadal w cenie jest służbowy telefon i samochód. Cenimy również dobrą lokalizację ( która oszczędza nam czas na staniu w korkach) oraz elastyczność, przez którą najczęściej rozumiemy możliwość pracy zdalnej kilka razy w miesiącu.
Co stoi na samej górze piramidy potrzeb? Ciekawy design biura, chillout roomy, w których możemy zrelaksować się w godzinach pracy, innowacyjne projekty, w których możemy się rozwijać, dofinansowanie do wakacji, międzynarodowe środowisko pracy i zagraniczne delegacje.
Najwyżej ceniony pracodawca, Google ma dla swoich pracowników ścianki wspinaczkowe, stoły bilardowe, a nawet hamaki. Allegro oferuje namioty do medytacji. Coraz więcej firm, nawet na naszym rynku, oferuje możliwość uprawiania sportów na terenie swoich placówek. Prywatna opieka medyczna, karta multisport, służbowy telefon w większości firmach to już standard. Firmy, chcące zatrudniać najlepszych, muszą więc dostosować swoją ofertę, do wciąż rosnących wymagań.