Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w dalszej części naszej Polityki Prywatności.
Zamknij

Budowanie własnej marki w internecie. Najczęściej popełniane błędy

Budowanie własnej marki w internecie

Jakich błędów nie popełniać ?

Tagi artykułu: własna marka błędy
Autor publikacji Autor publikacji: Agata Kuchmistrz
Data publikacji Data publikacji: 2015-09-07

Przedstawiamy listę najpopularniejszych błędów, które najczęściej popełniamy, budując naszą e-tożsamość. Sprawdź, czy ty też też tak robisz!


1. Publikowanie wpisów w godzinach pracy

Nie myśl, że nikt nie zwraca na to uwagi. Dla rekruterów, którzy patrzą na Twoją pracę z perspektywy ewentualnego zatrudnienia, ważne jest, na jakie godziny przypada cała Twoja aktywność w internecie. Nie mówiąc już o Twoim obecnym pracodawcy.


2. Negatywne wypowiedzi o pracodawcach. Obecnych i byłych

To już standard. Z pracodawcą jest jak z małżonkiem, nie ważne czy były czy obecny, nie pierzemy brudów publicznie. Jeśli to robimy, świadczy to negatywnie tylko o nas, nie istotne, czy piszemy prawdę i czy w sporze to my mieliśmy rację. Żadna firma nie chce zatrudniać pracownika, który zrobi jej czarny PR w internecie.


3. Nieprofesjonalne wypowiedzi w komentarzach

Jeśli piszesz profesjonalne artykuły czy posty, a pod nimi Twoje wypowiedzi pozostawiają wiele do życzenia, zarówno jeśli chodzi o styl, jaki i treść merytoryczną, to Twoja praca poszła na marne. Przekleństwa, brak samokrytyki, szokujące poglądy - to tylko niektóre rzeczy, które mogą przekreślić twoje starania.


4. Niska wiarygodność ekspercka

Jeśli jesteś młodym człowiekiem, który dopiero stawia pierwsze kroki w branży, nie wypowiadaj się nieznoszącym sprzeciwu tonem eksperta. Nie wdawaj się też w dyskusje na tematy, o których pojęcie masz słabe lub nie masz go wcale. W internecie łatwo się zbłaźnić i bardzo trudno usunąć potencjalnie szkodliwe działania.


5. Ekshibicjonizm

Nie publikuj tysięcy wpisów dziennie, profesjonalista w swojej dziedzinie też ma własne życie osobiste i swoje zainteresowania poza pracą. Nie publikuj też wszystkich informacji o każdym Twoim kroku zawodowym czy o życiu osobistym. Nie mówiąc o prywatnych zdjęciach.


6. Brak dobrego zdjęcia profilowego

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, łatwiej nam zapamiętać twarz niż imię i nazwisko. Dlatego profesjonalne zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych jest bardzo ważne. Jednak profesjonalne nie oznacza nudne! Czarno-białe zdjęcie legitymacyjne czy paszportowe też nie jest dobrym rozwiązaniem. Uśmiech i schludny ubiór to dobre rozwiązanie.


7. Podtrzymywanie kontaktów na siłę

Kontakty biznesowe z ludźmi z Twojej branży są bardzo ważne. Nigdy nie wiesz kiedy zaowocują ciekawą propozycją. Jeśli takie kontakty traktujesz wyłącznie instrumentalnie, licząc na zyski w postaci referencji czy komentarzy, szybko wygasną i przestaną spełniać swoje podstawowe zadanie.


8. Brak samokrytyki

Internet, także w sferze biznesowej, to miejsce wymiany doświadczeń. Ucz się od innych specjalistów i słuchaj uważnie zarówno pochwał jak i krytyki swoich osiągnięć. Ataki personalne, nie umiejętność przyznania się do błędów, unikanie konfrontacji, pokazują nie tylko nasz brak profesjonalizmu ale i nie za dobrze świadczą o naszym charakterze.

Inne artykuły:

Profil zawodowy nie tylko dla profesjonalistów
Profil zawodowy nie tylko dla profesjonalistów
Jaki jest pracodawca idealny?
Pieniądze to nie wszystko. Jaki jest pracodawca idealny?
święta
Wydatki Polaków na święta

Inne artykuły:

Klauzule o danych osobowych
Klauzule o danych osobowych
Badania na rekruterach
Potwierdzone badaniami: W CV najważniejsze jest doświadczenie!
CV jako gra
CV jako gra komputerowa?