Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w dalszej części naszej Polityki Prywatności.
Zamknij

Budowanie własnej marki w internecie. Najczęściej popełniane błędy

Budowanie własnej marki w internecie

Jakich błędów nie popełniać ?

Tagi artykułu: własna marka błędy
Autor publikacji Autor publikacji: Agata Kuchmistrz
Data publikacji Data publikacji: 2015-09-07

Przedstawiamy listę najpopularniejszych błędów, które najczęściej popełniamy, budując naszą e-tożsamość. Sprawdź, czy ty też też tak robisz!


1. Publikowanie wpisów w godzinach pracy

Nie myśl, że nikt nie zwraca na to uwagi. Dla rekruterów, którzy patrzą na Twoją pracę z perspektywy ewentualnego zatrudnienia, ważne jest, na jakie godziny przypada cała Twoja aktywność w internecie. Nie mówiąc już o Twoim obecnym pracodawcy.


2. Negatywne wypowiedzi o pracodawcach. Obecnych i byłych

To już standard. Z pracodawcą jest jak z małżonkiem, nie ważne czy były czy obecny, nie pierzemy brudów publicznie. Jeśli to robimy, świadczy to negatywnie tylko o nas, nie istotne, czy piszemy prawdę i czy w sporze to my mieliśmy rację. Żadna firma nie chce zatrudniać pracownika, który zrobi jej czarny PR w internecie.


3. Nieprofesjonalne wypowiedzi w komentarzach

Jeśli piszesz profesjonalne artykuły czy posty, a pod nimi Twoje wypowiedzi pozostawiają wiele do życzenia, zarówno jeśli chodzi o styl, jaki i treść merytoryczną, to Twoja praca poszła na marne. Przekleństwa, brak samokrytyki, szokujące poglądy - to tylko niektóre rzeczy, które mogą przekreślić twoje starania.


4. Niska wiarygodność ekspercka

Jeśli jesteś młodym człowiekiem, który dopiero stawia pierwsze kroki w branży, nie wypowiadaj się nieznoszącym sprzeciwu tonem eksperta. Nie wdawaj się też w dyskusje na tematy, o których pojęcie masz słabe lub nie masz go wcale. W internecie łatwo się zbłaźnić i bardzo trudno usunąć potencjalnie szkodliwe działania.


5. Ekshibicjonizm

Nie publikuj tysięcy wpisów dziennie, profesjonalista w swojej dziedzinie też ma własne życie osobiste i swoje zainteresowania poza pracą. Nie publikuj też wszystkich informacji o każdym Twoim kroku zawodowym czy o życiu osobistym. Nie mówiąc o prywatnych zdjęciach.


6. Brak dobrego zdjęcia profilowego

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami, łatwiej nam zapamiętać twarz niż imię i nazwisko. Dlatego profesjonalne zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych jest bardzo ważne. Jednak profesjonalne nie oznacza nudne! Czarno-białe zdjęcie legitymacyjne czy paszportowe też nie jest dobrym rozwiązaniem. Uśmiech i schludny ubiór to dobre rozwiązanie.


7. Podtrzymywanie kontaktów na siłę

Kontakty biznesowe z ludźmi z Twojej branży są bardzo ważne. Nigdy nie wiesz kiedy zaowocują ciekawą propozycją. Jeśli takie kontakty traktujesz wyłącznie instrumentalnie, licząc na zyski w postaci referencji czy komentarzy, szybko wygasną i przestaną spełniać swoje podstawowe zadanie.


8. Brak samokrytyki

Internet, także w sferze biznesowej, to miejsce wymiany doświadczeń. Ucz się od innych specjalistów i słuchaj uważnie zarówno pochwał jak i krytyki swoich osiągnięć. Ataki personalne, nie umiejętność przyznania się do błędów, unikanie konfrontacji, pokazują nie tylko nasz brak profesjonalizmu ale i nie za dobrze świadczą o naszym charakterze.

Inne artykuły:

Kandydaci z piekła rodem
Trudni kandydaci na rozmowie rekrutacyjnej
Historie polskich startupow
Polskie Startupy - Historie
Kreatywne CV
Kreatywne CV

Inne artykuły:

Nieszablonowe ogłoszenia o pracę
Nieszablonowe ogłoszenia o pracę
Linkedin
Do czego może przydać Ci się LinkedIn i jak z niego mądrze korzystać.
praca zdalna
Praca zdalna dla każdego?