Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w dalszej części naszej Polityki Prywatności.
Zamknij

Co Twoje biurko mówi o Tobie? Część 1.

Nasza osobowość czytana wprost z blatu.

Nasza osobowość czytana wprost z blatu.

Autor publikacji Autor publikacji: Agata K
Data publikacji Data publikacji: 2017-01-04

Biurka są tak różne, jak ich właściciele. Spójrzmy na nasz dom – można o nim powiedzieć to samo, ale jednak dotyczy on bardzo różnych sfer naszego życia. Nasza łazienka i jej zawartość może dużo powiedzieć o naszym stosunku do pielęgnacji, szafa do podejścia do mody i stylu, salon o naszej rozrywce i życiu towarzyskim. W ten sam sposób działa obserwacja biurka – jacy jesteśmy w pracy? W jaki sposób do niej podchodzimy? Czy panuje na nim nieład, który lubimy nazwać artystycznym? A może wszystko jest pedantycznie poukładane? Co to wszystko oznacza? Sprawdźcie!

 

Brytyjski psycholog Cary Cooper wyznaczył typy osobowości na podstawie wyglądu biurka. Przyjrzyj się okolicom swojego komputera i zobacz, co Twoje biurko mówi o Tobie.

 

Maniak biurkowy  - pedantyczne i sterylne biurko to jego znak rozpoznawczy. Karteczki, długopisy, kubek z kawą – wszystko ma tutaj swoje nienaruszalne miejsce, którego przestawienie grozi wybuchem. Maniak jest pracownikiem dokładnym i odpowiedzialnym, prywatnie osobą cichą i zamkniętą w sobie, zazwyczaj też mało towarzyską. Może mieć problem z aklimatyzacją z resztą zespołu.

 

Familijczyk – choć biurko ma uporządkowane, nie ma na nim tylko rzeczy najważniejszych. Klasyczny familijczyk w swoim miejscu pracy otocza się przedmiotami, które nawiązują do jego życia osobistego – zdjęciami z wakacji, rysunkiem dziecka, portretem żony. To zazwyczaj idealny pracownik: poukładany, ale ceniący work-life balance, dzięki czemu nie łatwo wypala się zawodowo.

 

Gadżeciarz – nowinki technologiczne to jego żywioł, który chętnie pokazuje, również na swoim biurku. Lubi opowiadać o swoich zakupach i szuka przedmiotów, które mogą pomóc mu w pracy, a jednocześnie wyglądać efektownie, zwracać na siebie uwagę. Prywatnie Gadżeciarz to dusza towarzystwa, często jest liderem zespołu lub specjalistą od sprzedaży. Bywa jednak osobą konfliktową.

 

Esteta – biurko estety nie odbiega od trendów – jest kolorowe lub minimalistyczne, zadbane, z dbałością o każdy szczegół. Taki typ prezentuje głównie płeć piękna, która chce, aby najbliższe otoczenie było źródłem inspiracji i doznań estetycznych. Esteta jest zazwyczaj otwarty i pogodny – lubi go cały zespół.

 

Pan Stres – biurko tego Pana to istny kataklizm – wszędzie walają się dokumenty, karteczki z listami to do i puste kubki po kawie. Oznacza to, że taka osoba pracuje więcej niż powinna, a duża lista zadań sprawia, że nie ma czasu ogarnąć przestrzeni wokół. Pan stres dobrze radzi sobie z wykonywaniem wielu prac jednocześnie i może być złotym pracownikiem, jeśli nie obciąży się go nadmiarem obowiązków. Jest jak tykająca bomba.

 

Czy któryś z typów przypomina Ciebie?

 

Jeśli obserwacja swojego biurka zainspirowała Cię do zmian – nie tylko w obrębie blatu, ale może również w pracy – zapraszamy do drugiej części artykułu, w którym przedstawimy kilka prostych sposobów, na nowe zorganizowanie przestrzeni. Idealny sposób na nudny dzień w pracy, na piątek i na poniedziałek, na przerwę na kawę i każdy dzień, w którym czujemy potrzebę zmian.

 

  

Inne artykuły:

Jak zaplanować urlop ?
Jak dobrze zaplanować urlop?
Urlop Sabbatical
Urlop Sabbatical czyli jaki?
Coworking
O coworkingu słów kilka

Inne artykuły:

Oceny na studiach
Oceny na studiach. Przydatne w rekrutacji?
To nie koniec nauki.
Skończyłeś studia? To nie koniec nauki.
Nie wyrabiasz się z zadaniami? Zobacz jak zarządzać sobą w pracy.
Nie wyrabiasz się z zadaniami? Zobacz jak zarządzać sobą w pracy.