Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w dalszej części naszej Polityki Prywatności.
Zamknij

Co Twoje biurko mówi o Tobie? Część 2.

Druga część artykułu o zarządzaniu przestrzenią pracy.

Druga część artykułu o zarządzaniu przestrzenią pracy.

Autor publikacji Autor publikacji: Agata K
Data publikacji Data publikacji: 2017-01-05

Twoje biurko to obraz, to odbicie, które pokazuje Twoje życie zawodowe. Tak jak wyrzucenie z mieszkania zbędnych rzeczy pozwala nam odetchnąć, tak jak sprzątanie pozwala nam wprowadzić ład do swojego życia, tak i ogarnięcie firmowego biurka może sprawić, ze zmieni się Twoje podejście do pracy. Może skłoni Cię ono do cennych przemyśleń, które wywrócą Twoje życie zawodowe do góry nogami? My w Recrute uważamy, że nie szkodzi sprawdzić i wszyscy zdeklarowaliśmy się, do zmiany na naszych biurkach. Czy podejmiesz to wyzwanie?

 

W poprzednim artykule wskazaliśmy co według psychologa Twoje biurko mówi o Tobie. W tym chcielibyśmy Ci podpowiedzieć w jaki sposób możesz uporządkować swoje miejsce pracy tak, żeby zwiększyć swoją efektywność.

 

1. Usuń z blatu to, co Cię rozprasza

 

Usunięcie z biurka wszystkiego, co jest niezbędne to pierwszy i najtrudniejszy krok. Tak, musisz zacząć od tej sterty papierów, od wypisanych długopisów i dawno nieistniejących list zadań. Pod ręką powinno być coś, z czego korzystamy często i regularnie. Pomocne w uporządkowaniu takich rzeczy mogą być wszelkie biurowe przybory, takie jak segregatory, organizery, pojemniki i kosze. Ważne jest również grupowanie – łącz w grupy podobne rzeczy i trzymaj je blisko siebie.

 

2. Utrzymywanie biurka w czystości

 

W codziennym chaosie często o tym zapominamy, ale jeśli mówimy o biurku idealnym, musimy być ono czyste. Najlepiej robić to po każdym dniu – uprzątnięcie wszystkich rzeczy, segregacja ważnych dokumentów na jutro i ogarnięcie (choćby pobieżne) całego biurka to dobry sposób na zakończenie dnia, które do tego wspomaga zebranie myśli.

 

3. Przestrzeń dookoła

 

Biurko to nie tylko mebel. Szczególnie wtedy, kiedy jest małych gabarytów warto dostawić tam dodatkowe rzeczy, które pomogą nam w dobrej organizacji. Dodatkowe półki, niskie szafki pod biurko i tym podobne, są zawsze mile widziane.

 

4. Inspiracja

 

Przy naszym biurku spędzamy dużą część każdego dnia. Dobrze by było, żeby nie tylko nas nie rozpraszało, ale i zachęcało do pracy i budziło pozytywne emocje. Inspirujące tablice, motywujący cytat, kwiaty – to drobny element, który nie rozproszy naszej uwagi, a sprawi, że będzie nam się pracowało po prostu przyjemniej.

 

Za nami już 2 części artykułu – w pierwszej poznaliśmy typy swojej osobowości przyglądając się naszym biurkom, w drugim poznaliśmy sposoby na ich dobrą organizację. Zapraszamy do trzeciego, ostatniego artykułu, w którym znajdziecie cenne inspiracje, które mogą uczynić Waszą przestrzeń pracy oazą produktywności i elegancji. Zapraszamy!

 

Inne artykuły:

Przedsiębiorcze prawdy, o których zapominamy.
Obalamy mity dotyczące kariery.
Rozwój wewnętrzny pomocny w pracy.
Szkolenia z rozwoju osobistego – dlaczego jeszcze ich nie robisz?
Firmowe strachy
Co Cię przeraża w pracy?

Inne artykuły:

Skrócenie okresu wypowiedzenia
Skrócenie okresu wypowiedzenia. Czy możliwe?
Networking. Jak zrobić to dobrze
Networking. Jak zrobić to dobrze?
Powrót do pracy po wakacjach
Powrót do pracy po wakacjach