Twoje biurko to obraz, to odbicie, które pokazuje Twoje życie zawodowe. Tak jak wyrzucenie z mieszkania zbędnych rzeczy pozwala nam odetchnąć, tak jak sprzątanie pozwala nam wprowadzić ład do swojego życia, tak i ogarnięcie firmowego biurka może sprawić, ze zmieni się Twoje podejście do pracy. Może skłoni Cię ono do cennych przemyśleń, które wywrócą Twoje życie zawodowe do góry nogami? My w Recrute uważamy, że nie szkodzi sprawdzić i wszyscy zdeklarowaliśmy się, do zmiany na naszych biurkach. Czy podejmiesz to wyzwanie?
W poprzednim artykule wskazaliśmy co według psychologa Twoje biurko mówi o Tobie. W tym chcielibyśmy Ci podpowiedzieć w jaki sposób możesz uporządkować swoje miejsce pracy tak, żeby zwiększyć swoją efektywność.
1. Usuń z blatu to, co Cię rozprasza
Usunięcie z biurka wszystkiego, co jest niezbędne to pierwszy i najtrudniejszy krok. Tak, musisz zacząć od tej sterty papierów, od wypisanych długopisów i dawno nieistniejących list zadań. Pod ręką powinno być coś, z czego korzystamy często i regularnie. Pomocne w uporządkowaniu takich rzeczy mogą być wszelkie biurowe przybory, takie jak segregatory, organizery, pojemniki i kosze. Ważne jest również grupowanie – łącz w grupy podobne rzeczy i trzymaj je blisko siebie.
2. Utrzymywanie biurka w czystości
W codziennym chaosie często o tym zapominamy, ale jeśli mówimy o biurku idealnym, musimy być ono czyste. Najlepiej robić to po każdym dniu – uprzątnięcie wszystkich rzeczy, segregacja ważnych dokumentów na jutro i ogarnięcie (choćby pobieżne) całego biurka to dobry sposób na zakończenie dnia, które do tego wspomaga zebranie myśli.
3. Przestrzeń dookoła
Biurko to nie tylko mebel. Szczególnie wtedy, kiedy jest małych gabarytów warto dostawić tam dodatkowe rzeczy, które pomogą nam w dobrej organizacji. Dodatkowe półki, niskie szafki pod biurko i tym podobne, są zawsze mile widziane.
4. Inspiracja
Przy naszym biurku spędzamy dużą część każdego dnia. Dobrze by było, żeby nie tylko nas nie rozpraszało, ale i zachęcało do pracy i budziło pozytywne emocje. Inspirujące tablice, motywujący cytat, kwiaty – to drobny element, który nie rozproszy naszej uwagi, a sprawi, że będzie nam się pracowało po prostu przyjemniej.
Za nami już 2 części artykułu – w pierwszej poznaliśmy typy swojej osobowości przyglądając się naszym biurkom, w drugim poznaliśmy sposoby na ich dobrą organizację. Zapraszamy do trzeciego, ostatniego artykułu, w którym znajdziecie cenne inspiracje, które mogą uczynić Waszą przestrzeń pracy oazą produktywności i elegancji. Zapraszamy!