Strona internetowa korzysta z plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w celu optymalizacji treści dostępnych w naszych serwisach, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów reklamowych i statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w dalszej części naszej Polityki Prywatności.
Zamknij

Nie wyrabiasz się z zadaniami? Zobacz jak zarządzać sobą w pracy.

Nie wyrabiasz się z zadaniami? Zobacz jak zarządzać sobą w pracy.

Jak pracować efektywniej?

Autor publikacji Autor publikacji: Agata K
Data publikacji Data publikacji: 2015-09-13

Nie wyrabiasz się z zadaniami?

Zobacz jak zarządzać sobą w pracy

Według najnowszego badania Career Builder, prawie 1/4 pracowników spędza aż godzinę dziennie na prywatne telefony i maile. Największym wrogiem efektywności jest zdecydowanie komórka - wskazała ją blisko połowa badanych.

 

Oto zestawienie:

1. Komórka
2. Plotki
3. Internet
4. Media społecznościowe
5. Przerwy na papierosy lub przekąski
6. Głośni współpracownicy
7. Spotkania
8. Poczta
9. Koledzy wpadający, aby porozmawiać
10. Współpracownicy, którzy rozmawiają przez głośnomówiący

 

 

Efekt? Nadgodziny, odpisywanie na zaległe emaile w domu, zawalanie terminów. Wyniki badań przeprowadzonych przez IPSOS mówią same za siebie: jedynie 11 % z nas mówi, że nigdy nie zdarzyło im się pracować po godzinach. Jak więc pracować wydajniej i mieć więcej czasu dla siebie?

Dzień jest satysfakcjonujący i efektywny, kiedy codziennie czujemy, że wywiązujemy się ze swoich obowiązków. Co jednak, kiedy w ciągu dnia chwytamy się co chwilę różnych zadań, żadnego z nich nie kończąc, a ciągłe przerwy na telefon czy papierosa sprawiają, że nie wiemy w co ręce włożyć? Jak planować tydzień, żeby poniedziałek nie był najgorszym dniem tygodnia?

15 minut rano. Tyle wystarczy, żeby stworzyć listę zadań i zorganizować swój dzień.

Ważne jest ustalenie priorytetów: od najważniejszego do najmniej istotnego zadania. Do tworzenia takiej listy, mogą się przydać kolorowe flamastry, czerwony np. do najpilniejszych zadań, żółty do mniej pilnych i zielony dla pobocznych. Skreślanie każdej kolejnej rzeczy z listy to nie lada satysfakcja. Nigdy już nie wyleci Ci z głowy żadne zadanie. Stwórz listę zadań przy jutrzejszej porannej kawie, a z pewnością poczujesz różnicę.

 

Drugą kluczową kwestią zaraz po planowaniu, jest zminimalizowanie listy zjadaczy czasu, które źle wpływają na naszą pracę. Sam wiesz najlepiej, która pozycja z naszej listy zajmuje Ci najwięcej czasu i postaraj się ją eliminować. Usuń facebooka z ulubionych stron, wycisz komórkę i staraj się na nią nie zerkać co 15 minut. Pamiętaj o groźbie nadgodzin i ogranicz surfowanie po internecie do niezbędnego minimum. Ze znajomymi z pracy umawiaj się na wieczorne piwo.

 

Na jakość Twojej pracy wpływa również porządek! Uporządkuj skrzynkę mailową, pulpit i zadbaj o porządek na firmowym biurku. Pozwoli Ci to oszczędzić cenny czas, który teraz poświęcasz na szukanie potrzebnych papierów czy sortowanie maili. Zadbaj też o regularny dopływ świeżego powietrza w miejscu, w którym pracujesz.

 

twoje biurko

 

Odpoczywaj podczas przerw! Nie bierz ze sobą laptopa i komórki. Najlepiej wybierz się na spacer i odetchnij chwilę. Pod żadnym pozorem nie myśl w tym czasie o pracy. Pozornie może się wydawać, że jeśli poświęcimy swój wolny czas na pracę to zrobimy więcej. Jest to błędne myślenie. Nasz organizm potrzebuje odpoczynku. Wraz z spadkiem energii, spada również nasza efektywność.

 

Bądź asertywny! Nie pozwól by szef i współpracownicy obciążyli Cię zbyt dużą ilością zadań. Taka sytuacja nigdy nie jest komfortowa i nie pomaga również firmie. Monitoruj czas wykonywania czynności: jeśli zajmują Ci zbyt dużo czasu, sprawdź przyczynę. Jeśli leży w tobie, bo zbyt dużo rzeczy Cię rozprasza - wiesz co robić. Natomiast kiedy taki stan rzeczy wynika z przeładowania zadaniami, swoje kroki kieruj prosto do przełożonego.

 

Na koniec kilka rzeczy, które wychodzą poza firmowe biurko. Przyczyną spadku Twojej efektywności mogą być problemy osobiste, stres, niewyspanie, niewłaściwa dieta lub brak satysfakcji z pracy. A może drażnią Cię współpracownicy, szef? Jeśli nic nie pomaga Ci realizować zadania, która powierza Ci pracodawca, czujesz się zmęczony i bezradny, przyczyna może leżeć głębiej. Warto się jej przyjrzeć.

 

Źródło: Pracuj.pl

Inne artykuły:

Jak prosić o podwyżkę?
Jak prosić o podwyżkę?
rozmowa o pracę
Zobacz co cię czeka na rozmowie rekrutacyjnej, w jednej z tych firm
Linkedin
Do czego może przydać Ci się LinkedIn i jak z niego mądrze korzystać.

Inne artykuły:

Ogarnij swój komputer! W 5 minut!
Ogarnij swój komputer! W 5 minut!
CV jako gra
CV jako gra komputerowa?
6 godzin pracy zamiast ośmiu
6 godzin pracy zamiast ośmiu